Μια νέα επιτυχία στη σταδιοδρομία του Γιώργου Λιάκου
πανηγυρίζουν οι συντοπίτες του στο Δήμο Φυλής.
Ένα χρόνο μετά την προαγωγή του σε Υποστράτηγο (3 Μαρτίου
2017) και την ανάληψη καθηκόντων Υποδοικητή στο Δ’ ΣΩΜΑ ΣΤΡΑΤΟΥ με έδρα την
Ξάνθη, ο Γιώργος Λιάκος ανέλαβε την καίρια θέση του Διευθυντή Πεζικού.
Πρόκειται για την ανώτερη θέση στο Όπλο που ανήκει ο εν λόγω αξιωματικός.
Πριν από την ανάληψη της θέσης του Διευθυντή Πεζικού το
Ανώτατο Στρατιωτικό Συμβούλιο με την υπ’ αριθ. 47 Σ.4/2018 είχε αποφασίσει να
διατηρήσει το Γιώργο Λιάκο στο βαθμό του Υποστρατήγου ΚΛΙΚ ΕΔΩ
Ο Γεώργιος Λιάκος γεννήθηκε το 1963 και είναι απόφοιτος της
Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων (Τάξη 1984). Είναι επίσης απόφοιτος της Ανωτάτης
Σχολής Πολέμου (ΑΣΠ) και της Σχολής Εθνικής Αμύνης (ΣΕΘΑ).
Έχει υπηρετήσει ως διοικητής μάχιμων μονάδων του Ελληνικού
Στρατού και ως επιτελικός αξιωματικός.
Σημαντικό έργο πρόσφερε και ως διοικητής της
Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών (ΣΜΥ) του Στρατού Ξηράς στο διάστημα 17-03-2015
έως 03-03-2017.
Είναι έγγαμος και πατέρας δύο παιδιών.
Δείτε τη σχετική Απόφαση του Ανωτάτου Στρατιωτικού Συμβουλίου για τη διατήρησή του στο βαθμό του Υποστρατήγου:
Μια μέρα μετά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού, στα Άνω Λιόσια βρέθηκε, την Πέμπτη 8 Μαρτίου 2018 ο Πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης. Επισκέφθηκε μονάδα παραγωγής προϊόντων συσκευασίας στο Βιοτεχνικό Πάρκο Άνω Λιοσίων και μίλησε με εργαζόμενες γυναίκες.
Ακολουθεί το Δελτίο Τύπου της ΝΔ:
Με αφορμή, την Παγκόσμια
Ημέρα της Γυναίκας, ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, επισκέφθηκε το πρωί της Πέμπτης 8 Μαρτίου 2018 επιχείρηση παραγωγής συσκευασιών στα Άνω Λιόσια. Αφού
ξεναγήθηκε στους χώρους εργασίας της επιχείρησης και ενημερώθηκε για τα
προϊόντα που παράγονται, είχε μια φιλική συζήτηση με τις εργαζόμενες.
Ο κ. Μητσοτάκης επισήμανε ότι «δυστυχώς
πολλές διακρίσεις εις βάρος των γυναικών ακόμα δεν έχουν εξαλειφθεί» και
εστίασε στις αντικειμενικές δυσκολίες που υπάρχουν για τις γυναίκες να
συνδυάσουν τους πολλαπλούς ρόλους στους οποίους καλούνται να ανταποκριθούν
Επέμεινε, ιδιαίτερα, στους τρόπους με τους οποίους θα καταστεί εφικτό οι γυναίκες που έχουν ή σκέπτονται να κάνουν
παιδιά, να μπορούν παράλληλα να εργάζονται. «Πρέπει
να βοηθήσουμε τις εργαζόμενες γυναίκες να μπορούν να κάνουν οικογένεια και γι’
αυτό θα πρέπει να εξασφαλίσουμε εύκολη πρόσβαση για όλα τα παιδιά στους
παιδικούς σταθμούς» είπε ο κ. Μητσοτάκης, ενώ μια από τις εργαζόμενες που είναι
τρίτεκνη μητέρα του παρατήρησε ότι «το πρόγραμμα στα δημόσια σχολεία δεν
βοηθάει τις μητέρες καθώς το 9 με 5 είναι για πολλές γυναίκες απαγορευτικό για
να ανταποκριθούν σε όλες τις υποχρεώσεις τους».
Απαντώντας, ο Πρόεδρος της Ν.Δ., τόνισε ότι η μεγάλη πλειοψηφία
των παιδικών σταθμών λειτουργούν δυστυχώς με ωράριο που δεν επιτρέπουν εύκολα
στις γυναίκες να συνδυάσουν την εργασία τους με την οικογένεια, υπογραμμίζοντας
ότι «είναι ένας από τους λόγους για τους
οποίους το ποσοστό εργαζόμενων γυναικών είναι πολύ χαμηλό στην Ελλάδα σε
σύγκριση με άλλες χώρες της Ε.Ε.». Και στο πλαίσιο αυτό δεσμεύθηκε για την πρόσβαση όλων των παιδιών
σε ποιοτικούς παιδικούς σταθμούς αξιοποιώντας τη συνεργασία του δημοσίου με τον
ιδιωτικό τομέα.
Ακόμη, μία εργαζόμενη έθεσε το ζήτημα των ανισοτήτων που
υφίστανται σε πολλές περιπτώσεις οι γυναίκες στον χώρο εργασίας τους,
εστιάζοντας ιδίως στα εμπόδια που υπάρχουν στην ανέλιξη τους. Ο κ. Μητσοτάκης
συμφώνησε μαζί της και αναφέρθηκε στη «γυάλινη
οροφή» που υπάρχει, δυστυχώς, σε πάρα πολλούς τομείς, συμπεριλαμβανομένης
και της πολιτικής. Και τις διαβεβαίωσε για την πρόθεσή του να αυξηθούν οι
γυναίκες τόσο στο κοινοβούλιο όσο και στην κυβέρνηση.
Τόνισε, μάλιστα, ότι θα πρέπει να καταπολεμήσουμε την απολύτως
στρεβλή αντίληψη ότι η γυναίκα «δεν έχει
το σωστό πλαίσιο δεξιοτήτων για να αναλάβει μία θέση ευθύνης. Οι γυναίκες έχουν
μεγάλη συναισθηματική ευφυΐα, πρακτικό μυαλό και μεγάλη οργανωτικότητα. Πολλές
δηλαδή από τις βασικές δεξιότητες για την άσκηση διοίκησης εκφράζονται
κατεξοχήν από τις γυναίκες». Παραδέχθηκε, μάλιστα, ότι το σπάσιμο αυτής της
γυάλινης οροφής δεν είναι εύκολο εγχείρημα. Σημείωσε, όμως, ότι ένα πρώτο βήμα
προς αυτή την κατεύθυνση είναι να είμαστε απολύτως αυστηροί στο ζήτημα των απολαβών.
«Δε νοείται οποιαδήποτε διάκριση στις απολαβές για την ίδια εργασία» ανέφερε
χαρακτηριστικά.
Κλείνοντας, μία από τις εργαζόμενες τόνισε πως το μεγάλο της
πρόβλημα, αν και μητέρα με δύο δουλειές, παραμένει η φορολογία η οποία την
κάνει να αισθάνεται σαν να τιμωρείται για την εργασία της. Ο κ. Μητσοτάκης
επανέλαβε ότι για τη Ν.Δ. η μείωση των φόρων είναι αδιαπραγμάτευτη δέσμευση,
όπως παράλληλα και η εξυγίανση του κράτους.
Τον Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας συνόδευσαν στην επίσκεψή του η εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος, κ. Μαρία Σπυράκη, η Αναπληρώτρια
Εκπρόσωπος Τύπου, κ. Σοφία Ζαχαράκη, η αναπληρώτρια Διευθύντρια του Γραφείου
Τύπου, κ. Κύρα Κάπη, η Γραμματέας Γυναικείων Θεμάτων, κ. Μαρία Συρεγγέλα και η
αναπληρώτριά της, κ. Κατερίνα Χρυσοπούλου.
ΠΗΓΗ: nd.gr/
Το δημοσίευμα που ακολουθεί αναφέρεται στο τι γινόταν πριν από λίγες μέρες στα Άνω Λιόσια και στο Ζεφύρι. Δηλαδή πριν από την παράδοση των νέων υπερσύγχρονων τζιπ NAVARA από το Δήμο Φυλής στις Ομάδες Πρόληψης και Καταστολής της Εγκληματικότητας (ΟΠΚΕ). Όταν χρησιμοποιούνταν από τις ΟΠΚΕ τα οχήματα LAND CRUISER της ειρηνευτικής δύναμης EULEX που αποσύρθηκαν από το Κόσοβο. Σήμερα από τα εικοσιπέντε αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας 20 εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται στην Αττική, 4 στη Θεσσαλονίκη και 1 στην Κρήτη.
ΣΤΟ ΜΕΝΙΔΙ ΚΑΙ ΤΟ ΖΕΦΥΡΙ με 20ετίας Land Cruiser από το Κόσοβο
Καθημερινά οι άνθρωποι της Ελληνικής Αστυνομίας παίζουν “κορώνα-γράμματα” τη ζωή τους, αντιμέτωποι με εγκληματίες. Κι όλα αυτά χωρίς να διαθέτουν καλοσυντηρημένο σύγχρονο αλλά και τα ανάλογα οχήματα…
ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗ
Παρόλο που η ΕΛ.ΑΣ. πρόσφατα έβαλε στο στόλο της 25 ημιθωρακισμένα Toyota Land Cruiser, δωρεά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα πάμπολλα τεχνικά προβλήματα που παρουσιάζουν καθημερινά, αφήνουν πολλά από αυτά εκτός δράσης.
Τα αυτοκίνητα αυτά – όπως είχε πρώτο γράψει το newsauto.gr πέρσι την Άνοιξη – προέρχονται από την ειρηνευτική δύναμη EULEX στο Κόσοβο, η οποία τα αντικατέστησε με καινούργια. Τα πάνω από εικοσαετία Toyota Land Cruicer είναι ταλαιπωρημένα έχοντας “γράψει” εκατομμύρια, δύσκολα χιλιόμετρα.
Από την άλλη, είναι ιδιαίτερα κοστοβόρα για την Ελληνική Αστυνομία έχοντας υψηλή κατανάλωση, αφού διαθέτουν μεγάλους και παλαιάς τεχνολογίας κινητήρες -άνω των 4.000 cc- οι οποίοι κινούν ένα βαρύ (λόγω θωράκισης) αμάξωμα και με τετρακίνηση (επίσης επιβαρύνει την κατανάλωση), ενώ και η συντήρησή τους θέλει εξειδίκευση, δηλαδή εκπαίδευση. Όλα τα παραπάνω φυσικά, στοιχίζουν…
Είναι χαρακτηριστικό πως τα συγκεκριμένα οχήματα μαζί και με τα υπόλοιπα που αντικαταστάθηκαν από την EULEX, είχαν βγει σε δημοπρασία. Τα συγκεκριμένα δεν αγοράστηκαν από κανέναν, ακόμα και όταν έριξαν τις τιμές του στο ναδίρ. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μην έχοντας τι να τα κάνει, τα δώρησε στην Ελλάδα η οποία και τα δέχτηκε, ακόμα και όταν οι ειδικοί περί θωρακίσεων, τόνιζαν ότι δεν είναι και τα πλέον κατάλληλα για τα όπλα που χρησιμοποιούν οι εγκληματίες στη χώρα μας, αφού η θωράκισή τους ίσως να μην προστατέψει 100%, από τις ριπές ενός πολεμικού όπλου, όπως το Καλάσνικοφ.
Παράλληλα η υψηλή κατανάλωση είναι ένα θέμα, αφού αυτά διαθέτουν μεγάλους, παλαιάς τεχνολογίας κινητήρες -άνω των 4.000 κ.εκ.- οι οποίοι κινούν βαριά (λόγω θωράκισης), τετρακίνητα οχήματα, ενώ και η συντήρησή τους θέλει εξειδίκευση.
Σημειώστε πως τα δέκα από αυτά τα οχήματα έχουν δοθεί στις Ομάδες Πρόληψης και Καταστολής Εγκληματικότητας (ΟΠΚΕ) της Δυτικής Αττικής, συμβάλλοντας έτσι στο επικαιροποιημένο σχέδιο αστυνόμευσης των δυτικών συνοικιών της Αττικής.
Το σχέδιο, μεταξύ άλλων, προβλέπει τη δραστηριότητα πέντε επιπλέον ΟΠΚΕ σε περιοχές τις Αττικής που έχουν αυξημένη εγκληματικότητα όπως το Μενίδι, το Ζεφύρι, τα Ανω Λιόσια κ.ά. Σημειώστε πως από τα υπόλοιπα 15 Land Cruiser, τα 10 εχουν δοθεί σε δυνάμεις της Αττικής, ένα στη Κρήτη και τέσσερα στη Θεσσαλονίκη...
Πηγή: http://www.newsauto.gr
Σ. Φάμελλος - Χρ. Παππούς στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: Το Ενεργειακό Πάρκο αλλάζει την εικόνα του Δήμου Φυλής
Η αναφορά του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στο Δήμο Φυλής για το σημαντικό, όπως το χαρακτήρισε, σχέδιο που εξελίσσεται στην περιοχή και αφορά στην αποκατάσταση της χωματερής και τη μετατροπή της σε περιβαλλοντικό πάρκο, έδωσε το στίγμα της κυβερνητικής πολιτικής στο θέμα, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη ήδη από το 2015. Και δεν είναι κάτι άλλο παρά από τη συνολική αλλαγή της εικόνας της χώρας στο εσωτερικό αλλά και στο εξωτερικό, καθώς δεν ήταν λίγες οι φορές που η χώρα μας καταδικάστηκε στα ευρωπαϊκά δικαστήρια για τη λειτουργία ΧΥΤΑ.
Παράλληλα όμως με την εικόνα η κυβέρνηση δίνει βάρος και στην κοινωνική οικονομία μέσα από περιβαλλοντικές δράσεις, όπως διευκρινίζει μιλώντας στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σωκράτης Φάμελλος, καθώς από τα οικονομικά αποτελέσματα επωφελούνται τελικώς οι πολίτες.
Ειδικά για τον Δήμο Φυλής ο πρωθυπουργός υπενθυμίζεται ότι είχε κάνει λόγο για θεσμική καινοτομία αναφορικά με την εγκατάσταση ενός φωτοβολταϊκού πάρκου καθώς, όπως τόνισε μιλώντας στο Πρακτορείο, «δεν είναι μόνον η εξοικονόμηση ενέργειας για τους δημότες, για τους πολίτες, αλλά ο στόχος είναι αυτή η εξοικονόμηση της ενέργειας να πηγαίνει κατευθείαν ως κοινωνική προστασία, ως μέτρο κοινωνικής παροχής και προστασίας σε εκείνους τους πολίτες που το έχουν μεγαλύτερη ανάγκη».
Ενώ, «στόχος του Δήμου είναι να δώσει δωρεάν ηλεκτρικό ρεύμα σε εκατοντάδες ευάλωτες ομάδες και οικογένειες. Και κάθε ένα μεγαβάτ αντιστοιχεί σε περίπου 500 οικογένειες, στην προοπτική των έξι μεγαβάτ θα έχουμε αρχικά 3.000 οικογένειες», είχε τονίσει ο Αλέξης Τσίπρας.
«Αλλάζουμε την αρνητική εικόνα δεκαετιών» δηλώνει στο ΑΠΕ/ΜΠΕ ο αναπληρωτής υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος, ο οποίος έχει στα χέρια του τη μελέτη για την αναβάθμιση της περιοχής και τη μετατροπή της σε ενεργειακό πάρκο.
Όπως τονίζει, στις δηλώσεις του στο ΑΠΕ/ΜΠΕ, «αυτό που κάνουμε για τη χώρα οφείλουμε να το κάνουμε και για το Δήμο Φυλής. Για το λόγο αυτό προχωράμε σε σχέδιο σε συνεργασία με το Δήμο, τον ΕΔΣΝΑ και την Περιφέρεια για την αποκατάσταση της χωματερής, δημιουργούμε μία σύγχρονη μονάδα σε όλη την περιφέρεια ένα περιβαλλοντικό πάρκο» όπως εξηγεί ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Ήδη σε συνεργασία με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Γιώργο Χαρίτση, έχουν δεσμευθεί 150 εκατομμύρια για τη δημιουργία νέων σύγχρονων μονάδων και τη μεταφορά των απορριμμάτων σε άλλες χωροθετημένες περιοχές. Παράλληλα, στο πλάνο της κυβέρνησης είναι ο εκσυγχρονισμός στις μονάδες ανακύκλωσης αναφορικά με τα οργανικά απορρίμματα με τη συνεργασία Δήμων που ήδη έχουν ενταχθεί σε αυτό το πρόγραμμα. «Η δουλειά πλέον θα γίνεται στο κομμάτι της διαλογής και ταφής οργανικών απορριμμάτων» διευκρινίζει ο κ. Φάμελλος.
Σε ερώτηση του Αθηναϊκού/Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων για το πότε θα υλοποιηθούν τα έργα στη Φυλή και αν πρόκειται για έναν χρονοβόρο σχεδιασμό, ο κ. Φάμελλος απαντά «πως ο Δήμος ετοίμασε ένα σχέδιο αποκατάστασης και μελλοντικών επενδύσεων στο συγκεκριμένο χώρο , που βασίζεται σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όπως τα φωτοβολταϊκά. Το σχέδιο έγινε με βάση το νέο νόμο για τις ενεργειακές κοινότητες. Το μεγαλύτερο μέρος της πρώην χωματερής έχει αποκατασταθεί και εκτιμώ ότι κάποια έργα δεν θα καθυστερήσουν».
Το σχέδιο του Δήμου προβλέπει τη δημιουργία ενός ενεργειακού πάρκου το οποίο θα αποτελέσει και πηγή οικονομικών αποτελεσμάτων έτσι ώστε ο δήμαρχος να μπορεί να παρέχει δωρεάν ενέργεια σε οικογένειες. Η παροχή αυτή θα εξετάζεται σύμφωνα με κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια.
Το ενεργειακό πάρκο στηρίζεται απόλυτα από την κυβέρνηση, τόνισε ο Σωκράτης Φάμελλος καθώς είναι στην κατεύθυνση της κοινωνικής και οικονομικής ανάπτυξης και σε κάθε περίπτωση η δημιουργία ενεργειακών κοινοτήτων βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα.
Ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας εκτιμά ότι το έργο στο Δήμο Φυλής έχει πολύ καλή προοπτική, μένει, όπως σημειώνει, να εξεταστεί από την πλευρά του Υπουργείου το κομμάτι που αφορά στην δημιουργία έργων αναψυχής, τα οποία θα δημιουργηθούν μέσω ΣΔΙΤ, δηλαδή με τη σύμπραξη ιδιωτικού και δημοσίου τομέα.
Δήμαρχος Φυλής: Έργο πνοής για όλη την Αττική
Από την πλευρά του ο Δήμαρχος Φυλής Χρήστος Παππούς δημοσιοποιεί στο ΑΠΕ/ΜΠΕ, τη φιλοδοξία του σχεδίου που δεν είναι άλλη από το γεγονός η ανάπλαση της χωματερής να αποτελέσει έργο πνοής για ολόκληρη την Αττική. Περιγράφοντας το έργο σημειώνει πως «προβλέπει εγκαταστάσεις φωτοβολταϊκών, ανεμογεννητριών, πάρκου νερού από τα στραγγίσματα των απορριμμάτων, αθλητικού πάρκου και πίστας moto cross.
Εξάλλου, με το νόμο που έφερε στη Βουλή ο υπουργός Γιώργος Σταθάκης και ψήφισε πρόσφατα η Βουλή, «μας δίνεται η δυνατότητα να γίνουμε ως Δήμος ενεργειακή κοινότητα, δηλαδή να αξιοποιούμε οι ίδιοι το ρεύμα που θα παράγουμε από τα φωτοβολταϊκά και τις ανεμογεννήτριες που θα τοποθετηθούν στη χωματερή».
Σε ερώτηση για τον τρόπο που θα χρησιμοποιηθεί το παραγόμενο ηλεκτρικό ρεύμα, μας απαντά πως θα καλύψει τις ενεργειακές ανάγκες του Δήμου «ο οποίος πληρώνει ένα μεγάλο ποσόν στη ΔΕΗ, αλλά και για τις ανάγκες των ευάλωτων νοικοκυριών, δηλαδή των νοικοκυριών που απειλούνται με ενεργειακό αποκλεισμό», τονίζει ο κ. Παππούς.
Μάλιστα προσθέτει μιλώντας στο ΑΠΕ/ΜΠΕ, «πίσω από αυτές τις πρωτοβουλίες, ανάμεσα στις οποίες περιλαμβάνονται και τα προγράμματα εξοικονόμησης ενέργειας, μέσω της νέας τεχνολογίας (αντλίες θερμότητας, led κλπ), βρίσκεται ο στρατηγικός μας στόχος που είναι η ενεργειακή αυτοτέλεια του Δήμου Φυλής. Αυτό σημαίνει, μεσοπρόθεσμα, μηδέν κόστος ηλεκτρικού ρεύματος για την κατανάλωση των δημοτικών κτιρίων, τον οδοφωτισμό και τα ευάλωτα νοικοκυριά, τα οποία θα επιλεγούν με τα κριτήρια του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης».
Αγγελική Λάζου
ΠΗΓΗ: amna.gr/
Χρονογράφημα
Μου
έδειξε και το τρίτο που είναι ένα iPhone της προκοπής
χώρια, για να έχω σαφή εικόνα και καλή κατατόπιση περί των κινητών του. Τι το
ήθελα και το άνοιγα το στόμα! Άρχισε περί κινητής τηλεφωνίας και απατεώνων που
μας κλέβουν είτε σύνδεση έχουμε είτε καρτοκινητό. Αγόρευσε αρκετή ώρα ως που
θεώρησε ότι εξάντλησε το θέμα.
Πρωινό δρομολόγιο
ΚΤΕΛ Ηγουμενίτσας, λεωφορείο για την
πρωτεύουσα και ανοιχτές οι πόρτες του
χώρου αποσκευών του λεωφορείου, για να φιλοξενήσουν βαλίτσες, τσάντες και
κιβώτια των επιβατών.
Συνήθως μπαίνοντας μέσα σε λεωφορείο ο
επιβάτης, εύχεται, ο διπλανός συνεπιβάτης του να είναι του αντιθέτου φύλου και
εμφανίσιμος, πλην όχι μεγάλης ηλικίας. Αν ατυχήσει σε αυτό, θα το ξεπερνούσε κάπως ανάλαφρα αν η θέση του
είναι από παράθυρο μεριά. Όχι απαραίτητα για να απολαύσει το οπτικό χάρμα της
διαδρομής, βλέποντας εικόνες της φύσης που μας χάρισε το σύμπαν, ούτε την
σκόρπια έμπνευση της παρέμβασης του ανθρώπου
στο περιβάλλον, αλλά για να γύρει το κεφάλι του και να νυστάξει τα μάτια
του!
Μεγάλη η διαδρομή και η ταλαιπωρία, ως να βγεις από τα «όρια ευθύνης»
του νομού για να φτάσεις στην Αθήνα, διαπερνώντας τα μισά χωριά της Θεσπρωτίας,
δίκην «άγονης γραμμής» όπου παλαιότερα υπήρχε ειδικό δρομολόγιο. Προφανώς
γίνονται πολλαπλές εξυπηρετήσεις για την επιβίωση πρώτα της εταιρείας των
λεωφορείων και τέλος για την εξυπηρέτηση των επιβατών «της Οδύσσειας». Από
αμίλητοι ως ευγενέστατοι συνήθως οι οδηγοί, ακούνε τα «εξ αμάξης» χωρίς καθόλου
να φταίνε.
Έτσι και ο ψαρομάλλης
κύριος που είχε κάνει κατάληψη σε ενάμιση κάθισμα γκρίνιαζε σαν σταθμάρχης και
παρατηρούσε για την αργοπορία της αναχώρησης, επαναλαμβάνοντας πολλάκις ότι «κι
άλλη φορά το είχε πάθει».
Όπου γκαντέμης και γκαντεμιά…
Γκαντεμιά σε όλα τα μέτωπα και
για μένα! Έπρεπε να καθίσω σαν τον Εξοχότατο Πρόεδρό μας, δίπλα από έναν (επιεικώς)
αγενή ανατολίτη πρόεδρο, φιλοξενούμενο της Προεδρίας μας πριν
λίγο καιρό. Σε μισό κάθισμα δηλαδή έπρεπε να καθίσω. Έτσι απλωμένο βλέπω τον εν
λόγω συνεπιβάτη, να αγορεύει περί της
καθυστέρησης της αναχώρησης, κοιτάζοντας το ρολόι του και να μετράει τα λεπτά. Πρώτη απορία μου ήταν αν στα
νιάτα του χρημάτισε ποτέ διαιτητής, για να αποφύγω την συζήτηση περί
ποδοσφαίρου μαζί του. Το αντιμετώπισα χιουμοριστικά και αφού του υπενθύμισα ότι
έχει απλωθεί παντού, ευγενέστατα προθυμοποιήθηκε να περιοριστεί στο κάθισμα,
για το οποίο είχε πληρώσει το αντίτιμο
του εισιτηρίου.
Ψαρομάλλης όπως προείπα με γούστο χτενισμένος, μυστακοφόρος και με
μεράκι βεβαίως η τσιγκελωτή προς τα πάνω εκδοχή του μύστακα, που επιμελώς το
είχε στρίψει κάνοντας ημικύκλιο και κάτι. Μερακλίδικα γυρισμένο προς τα πάνω
και εμφανώς κολλημένο με άγνωστο σε μένα υλικό.
Συμμετρικό εκατέρωθεν το
μουστάκι, σε βάζει σε ερωτηματικά αν βουκολική είναι η προσπάθεια της
περιποίησής του ή παλαιομοδίτικη έκφραση της ηρωικής εποχής του πολέμου της
απελευθέρωσης 1912-13.
Κάθισα δίπλα και το πήρα απόφαση πως θα είμαστε συνεπιβάτες ως την
πρωτεύουσα με την δραματική ατυχία, ότι δεν έχω ωτοασπίδες και ότι ως σήμερα
δεν υπέπεσα σε τόσο βαρύ παράπτωμα ώστε να υποστώ την βάσανο της ανάκρισης επί
συνεχούς επταώρου, από την αφετηρία ως το τέρμα.
Δεν αρκέστηκε να πάρει απαντήσεις στα στοιχειώδη, έπρεπε να πω και τους
λόγους της μετάβασής μου στην πρωτεύουσα. Το απέφυγα επιμελώς αρκετές φορές,
λέγοντας άλλα ή ερωτώντας κι εγώ με γενικότητες. Μεγάλη η «εξ αμελείας» βοήθεια,
από κάποιους που του τηλεφωνούσαν, αλλά αποδείχτηκε ότι το βασανιστήριο της
ηχορύπανσης θα συνεχιζόταν ενώ ανέβαζε κι άλλο τα ντεσιμπέλ, βάζοντας σε
δοκιμασία τις φωνητικές χορδές του οριακά να βραχνιάσει. Κοντολογίς, δεν έλεγε να το κλείσει το ρημάδι!
Αγόρευε τηλεφωνικά για κάνα μισάωρο ώσπου ακούω να χτυπάει κι άλλο
τηλέφωνο. Θα σταματήσω αυτόν το χείμαρρο υπέθεσα αν τον ειδοποιήσω ότι
ακούγεται ένα άλλο τηλέφωνο από την τσέπη του σακακιού του.
«Κλείσε θα σε πάρω μετά, χτυπάει το άλλο!», ενημερώνει τον συνομιλητή
του. Αποφάσισα να τα αντιμετωπίσω όλα αυτά με χιούμορ γλυτώνοντας έτσι από
πολλά «ψυχονευρωτικά βασανιστήρια». Αποπειράθηκα
κάποιες στοιχειώδης ερωτήσεις και έμαθα ότι λέγεται Φώτης.
Σκέφτηκα ότι η προσφώνηση «μπάρμπα
Φώτης» θα του ταίριαζε καλύτερα και δεν έπεσα έξω. Λαλίστατος ο μπάρμπα Φώτης,
αφηγηματικός και με το ανάλογο ανά περίσταση χιούμορ, δεν κρατιόταν. Τον
«ζύγισα» ως καλά προπονημένο όχι μόνο στην ομιλία αλλά και στην ταυτόχρονη
εισπνοή αέρα, για τον επόμενο συρμό της ακατάσχετης ροής του λόγου του.
Ρώτησε κάτι ο μπάρμπα Φώτης και τόλμησα να απαντήσω έστω και
περιληπτικά. Δεν θυμάμαι αν τελείωσα την πρόταση ή μου την τελείωσε ο εν λόγω
συνεπιβάτης μου.
«Α…! όπως την έπαθα εγώ μια φορά
στον Καναδά….»
Μισή ώρα μιλούσε με την ίδια ανάσα, όπως το πνευστό γκάιντα που δεν
κάνει παύση παρά η μουσική της είναι συνεχής. Άγνωστο σαν μουσικό όργανο στην
περιοχή μας και το αναπληροί επάξια ο μπάρμπα Φώτης και πολλοί άλλοι μπάρμπα
Φώτηδες.
Άλλη μία προσπάθειά μου να τον αναγκάσω σε ένα «time out» δευτερολέπτων,
δεν μου έδωσε την χαρά της μονόλεπτης τουλάχιστον διακοπής του. Απάντησε ακαριαία, αδιαφορώντας για τον
προηγούμενο μονόλογό του, που τον άφηνε στην μέση:
«Α…! τι μου θύμησες τώρα, όταν
έμενα στην Αθήνα…»
Το βασανιστήριο συνεχιζόταν και για τους γύρω μας καθήμενους επιβάτες
όμως στο στόχαστρο ήμουν εγώ.
Αποπειράθηκα να του κόψω τον ειρμό, δείχνοντάς του την γέφυρα του Ρίο
και ζητώντας να συμφωνήσει ότι είναι ένα ωραίο και χρήσιμο έργο…
«Ναι… αλλά πόσα φάγανε…Στην
Γερμανία που έκατσα χρόνια τα έργα παραδίνονται στην ώρα τους και δεν τρώνε όπως
εδώ…»
Κοσμογυρισμένος ο μπάρμπα Φώτης, και όπως τον «έκοψα» μπερμπάντης, θα
έπαιζε το μάτι του, όχι μόνο στα νιάτα του αλλά και τώρα. Και είχε το σκαρί του
ομορφάντρα που στα νιάτα του θα είχε πέραση.
« Όλο μίζες και τώρα πληρώνουμε…». Άρχισε να βρίζει όλους τους
«πολιτικούς απατεώνες»…
Τώρα, (σκέφτηκα) ήρθε το τέλος μου, δεν θα αντέξω ως το τέρμα. Κοιτούσα
πίσω, κανένα διπλό κάθισμα άδειο για να πάω να καθίσω μόνος.
Τα δύο τηλέφωνα τα κρατούσε στο χέρι. Ακούγεται και κάποιο άλλο να
χτυπάει επίμονα. Απορροφημένος από τον κόσμο της αφήγησης δεν το κατάλαβε, ενώ οι πίσω μας καθήμενοι
δυσανασχετούσαν από την ακατάπαυστη περί ανέμων και υδάτων ομιλία του.
Δύο τηλέφωνα είναι συνηθισμένο, όμως και τρίτο…!
«Βρε μπάρμπα, κι άλλο κινητό έχεις;»
«Ναι βρε παιδί μου, περίμενε λίγο…» Λες και βιαζόμουν να ακούσω την
συνέχεια των όσων έλεγε αλλά και που δεν είχα συγκρατήσει τίποτε. Σηκώνει και
το τριτο κινητό:
«Έλα μωρή… δεν σου είπα να μη με πάρεις σε τούτο; Έχεις το άλλο νούμερο σου είπα… Καλά, άσε με τώρα θα σου πω όταν φτάσουμε…!»
Και γυρίζοντας σε μένα:
«Η γυναίκα μου…»
«Καλά ρε μπάρμπα, πολλά κινητά δεν έχεις;»
«Σε τούτο έχω κρατημένο νούμερο, χωρίς να το χρησιμοποιώ, μόνο με
καλούν, δεν θέλω να χάσω το νούμερο, το ξέρουν όλοι και εδώ με παίρνουν οι
περισσότεροι… Το έχω από τότε που ήμουν στην Γερμανία. Τούτο το έχω σε πακέτο
που έβαλα μαζί με το ίντερνετ και έχω και αυτό».
Μου
έδειξε και το τρίτο που είναι ένα iPhone της προκοπής
χώρια, για να έχω σαφή εικόνα και καλή κατατόπιση περί των κινητών του. Τι το
ήθελα και το άνοιγα το στόμα! Άρχισε περί κινητής τηλεφωνίας και απατεώνων που
μας κλέβουν είτε σύνδεση έχουμε είτε καρτοκινητό. Αγόρευσε αρκετή ώρα ως που
θεώρησε ότι εξάντλησε το θέμα.
«Και πού είχαμε μείνει;» με ρωτάει για να συνεχίσει να με… πυροβολεί με
την προηγούμενη θεματολογία της ασταμάτητης ροής του λόγου του.
Μετά από κάποια στάση σκέφτηκα να πάω να δω πίσω μήπως άδειασε κάποιο
διπλό κάθισμα, γιατί σφύριζαν τα αυτιά μου. Μιλούσε δυνατά ο μπάρμπα Φώτης. Τον
είχα ρωτήσει πριν λίγο χωρίς το μπάρμπα, διότι κατάλαβα πως δεν το προτιμούσε.
Το «μπάρμπας» σημαίνει και μεγάλος από χρόνια, προχωρημένης ηλικίας
και εκείνος όπως κατάλαβα αισθανόταν…
σταματημένης ηλικίας αλλά και ήθελε
αμεσότητα στην κουβέντα. Φώτης καλύτερα και
μια χαρά οικειότητα πατριώτικη, μιας και γνωριστήκαμε:
«Βρε Φώτη, γιατί μιλάς τόσο δυνατά, μισό μέτρο μακριά είμαι..»
«Γιατί δεν ακούω ρε Σωτήρη, για αυτό»
Σκέφτηκα αυθόρμητα: «Δεν ακούς, γιατί μάλλον δεν χρειάστηκε ποτέ να
ακούσεις, όλο μιλάς». Και δεν μπόρεσα να κρατήσω ένα χαμόγελο…
«Γελάς ε Σωτήρη; Άμα περάσουν τα
χρόνια… Όταν ήμουν τριάντα πέντε χρονώνε…»
«Φώτη, θα πάω λίγο πίσω μήπως έχει κανένα άδειο κάθισμα να κοιμηθώ
λίγο.
«Να πας Σωτήρη μου, να πας παιδί μου να
ξεκουραστείς. Τα πράγματα άστα, τα προσέχω εγώ».
Ευγενικός και πρόθυμος ο καλός άνθρωπος και με αρκετή εμπειρία ζωής και
κοινωνική μόρφωση, πλην λαλίστατος. Μετά από κάποιες στάσεις υπήρχε πίσω ένα
διπλό κάθισμα άδειο. Χάρηκα για την τύχη μου αλλά και αναρωτήθηκα πώς και δεν
είχε πάει κάποιος άλλος!
Πίσω μου ήταν μόνος ένας παράτυπα εισελθών εντός της Ελλάδος αλλοδαπός,
μάλλον Πακιστανός, θα είχε την δική του περιπέτεια κι αυτός. Έγειρα προς το
τζάμι, μήπως και κοιμηθώ λίγο.
Μπα, αδύνατον… Από πίσω ερχόταν μια
μυρωδιά που σημάδευε ακριβώς τα ρουθούνια μου. Πού να βρει νερό το παλικάρι…
Για αυτό απομακρύνθηκαν ολόγυρα και βρήκα θέση! Γύρισα πάλι στην θέση μου, ήταν
καλύτερα να ακούω τον χειμαρρώδη Φώτη.
Άλλο που δεν ήθελε ο Φώτης, αμέσως κάθισα έτοιμος να αρχίσει πάλι. Του
έλειψα όπως ο σάκος του μποξ στον πυγμάχο.
«Δεν κοιμήθηκες ορέ Σωτήρη; Ακούμπα σε μένα δε με πειράζει.»
«Μύριζε πολύ Φώτη εκεί πίσω».
«Από δαύτο δεν κοιμήθηκες; Τι μύριζε Σωτήρη;»
«Πίσω μου καθόταν κάποιος, μάλλον έχει χρόνια να πλυθεί! Δεν αντέχεται
και έφυγα»
«Ποιος ήταν μωρέ» Και γυρίζει
πίσω να δει, πρόθυμος να μου συμπαρασταθεί ηθικά, αλληλέγγυος στην επιθυμία μου
για ξεκούραση.
«Άστο Φώτη δεν έχει σημασία»
«Τον είδα, εκείνος ο…»
«Ο παράτυπα εισελθών εντός της Ελλάδος είναι Φώτη, γάτος είσαι…» Του
λέω γελώντας κι εγώ.
«Τι μου λες μωρέ Σωτήρη, ο λαθρομετανάστης θέλεις να πεις..»
«Απαγορεύεται να τον πεις έτσι
Φώτη…»
«Τι λες μωρέ Σωτήρη, άλλο τούτο; Αν εγώ δεν είχα βγάλει εισιτήριο δεν
θα με λέγανε λαθρεπιβάτη εδώ μέσα;»
«Έτσι λέει κι ο Μπαμπινιώτης Φώτη…»
«Τι; Μπάρμπας σου είναι αυτός;»
«Χα.. χα.. Όχι Φώτη, καθηγητής είναι, αλλά έτσι όπως το καταλαβαίνεις
εσύ τα γράφει. Αλλά όλοι θα το αλλάξουν κάποια στιγμή…»
[Αυτό
γράφει ο Μπαμπινιώτης και όλοι οι άλλοι Φώτη. Στο μέλλον μπορεί να κράζουμε
αντί να μιλάμε, δεν ξέρω. Λαθροµετανάστης: πρόσωπο που
µετακινείται και εγκαθίσταται σε χώρα άλλη από αυτήν τής καταγωγής του, χωρίς
να πληροί τους απαραίτητους όρους ή χωρίς να έχει περάσει από τις νόµιµες
διαδικασίες.
Σημ.: Μπαμπινιώτη
σελ. 985 Μούσκεμα τα έκανες και συ κ.
καθηγητά αυτός λέγεται: «παράτυπα εισελθών εντός της Ελλάδος»)].
«Δεν μου είπες με τι ασχολείσαι Σωτήρη. Σε ρώτησα από όταν πέρασε την
Παραμυθιά το λεωφορείο. Και δεν μου
είπες γιατί πας στην Αθήνα…»
«Γράφω καμιά φορά Φώτη…!»
«Ααα γράφεις ε; Αλήθεια;
Μπράβο…»
«Να τα γράψεις αυτά που κάνουν και ταλαιπωριόμαστε…»
«Δεν είμαι δημοσιογράφος βρε Φώτη…!»
«Α! κατάλαβα…! Μέχρι να φτάσουμε
έχω να σου πω μια ιστορία, να την γράψεις…»
«Πάλι; Δεν θα ξεκουραστούμε λίγο;»
«Θα σου την πω, είναι καλή ιστορία! Αλλά θα μου πεις και γιατί πας! Για
καλό;
Εύχομαι να ’σαι καλά και να σε ξανασυναντήσω βρε Φώτη! Τουλάχιστον δεν
πέρασες απαρατήρητος κι έχεις καλή καρδιά!
Ο Πρωθυπουργός γράφει στο βιβλίο των υψηλών επισκεπτών του Δήμου Φυλής
Η ιδιόχειρη σημείωση του Πρωθυπουργού
Εντυπωσιασμένος από το σημαντικό
έργο και την πρωτοπόρα δραστηριότητα του Δήμου Φυλής δήλωσε ο Πρωθυπουργός
Αλέξης Τσίπρας, που επισκέφθηκε το πρωί της Τετάρτης 7 Μαρτίου 2018 το
Δημαρχείο Άνω Λιοσίων. Τον Πρωθυπουργό συνόδευαν ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος
Σπίρτζης, ο αναπλ. Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Νίκος Τόσκας και ο αναπλ.
Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σωκράτης Φάμελλος.
Τον Πρωθυπουργό και τους
Υπουργούς υποδέχθηκε στο Δημαρχείο ο Δήμαρχος Χρήστος Παππούς, ο οποίος τους
ενημέρωσε για τους άξονες του στρατηγικού αναπτυξιακού σχεδίου του Δήμου και
για τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη, με έμφαση στα αντιπλημμυρικά, στα
ενεργειακά, στα κτιριακά, στις υποδομές, στις αναπλάσεις και στην κοινωνική
πολιτική. Αναφορικά με την καταπολέμηση της εγκληματικότητας δήλωσε ότι εκτός
από το νέο κτίριο των αστυνομικών υπηρεσιών και τα οκτώ ειδικά οχήματα που έχει
προσφέρει ο Δήμος, είναι στη διάθεση του Υπουργείου για κάθε βοήθεια,
προκειμένου να επιτευχθεί η λύση του μεγάλου αυτού προβλήματος.
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στη
συμβολή της Περιφέρειας Ατττικής και της Ρένας Δούρου στην αναπτυξιακή
προσπάθεια του Δήμου, αλλά και όλων των Υπουργείων τα οποία δίνουν,
καθημερινά, χείρα βοηθείας.
Ο Πρωθυπουργός έδειξε ιδιαίτερο
ενδιαφέρον για τη μελέτη αποκατάστασης της Χωματερής και τη σύνδεση του εν λόγω
έργου με την ενεργειακή αυτοτέλεια του Δήμου και τη στήριξη των φτωχών
νοικοκυριών με ηλεκτρικό ρεύμα. Στο
πλαίσιο αυτό ο παριστάμενος Υπουργός Σωκράτης Φάμελλος πήρε μαζί του ένα
αντίτυπο της μελέτης, ώστε να τη μελετήσει με τα στελέχη του Υπουργείου.
Την ικανοποίησή του για την
προσπάθεια που γίνεται στο Δήμο Φυλής εξέφρασε ο Πρωθυπουργός με ιδιόχειρη
σημείωση στο βιβλίο των υψηλών επισκεπτών του Δήμου.
«Εντυπωσιασμένος από το σημαντικό
έργο και την πρωτοπόρα δραστηριότητα του Δήμου Φυλής. Επισκέφτηκα το Δήμο για
να δώσουμε όλοι μαζί, το μήνυμα ότι δεν υπάρχουν πολίτες και περιοχές «υποβαθμισμένες», όταν υπάρχει όραμα και
βούληση να αλλάξουμε τα πράγματα». 7-3-2018, Αλέξης Τσίπρας», έγραψε.
Αμέσως μετά την ενημέρωση και
πριν από την αναχώρηση για τα εγκαίνια του νέου κτιρίου αστυνομικών υπηρεσιών
που διαμόρφωσε ο Δήμος Φυλής, ο Δήμαρχος Χρήστος Παππούς πρόσφερε στον
Πρωθυπουργό το βιβλίο «Τα μοναστήρια της Πάρνηθας» του Δημήτρη Γιώτα και την
«Ιστορία των Άνω Λιοσίων», ενώ η σύζυγός του Ντίνα και οι θυγατέρες του Φανή
και Ευαγγελία ένα καλάθι με παραδοσιακά προϊόντα της περιοχής.
Ο Υπουργός Περιβάλλοντος Σωκράτης Φάμελλος σχολιάζει τη μελέτη ανάπλασης της Χωματερής που παρέλαβε από το Δήμαρχο Φυλής
Ο Δήμαρχος προσφέρει στον Πρωθυπουργό βιβλία σχετικά με την ιστορία του Δήμου Φυλής
Ο Πρωθυπουργός περιεργάζεται χαμογελώντας την παλιά εικόνα που βρίσκεται στο γραφείο του Δημάρχου Φυλής
Πρώτη σε ψήφους η Κατερίνα Χλίβα
Την Κυριακή 4/3/ 18 πραγματοποιήθηκε η ΓΣ του Τρίτωνα Άνω Λιοσιων και οι αρχαιρεσιες για την εκλογή του ΔΣ και της ΕΕ.
Εγκρίθηκε ο διοικητικός και οικονομικός απολογισμός της χρονιάς που πέρασε καθώς και ο οικονομικός προυπολογισμός για την χρόνια που διανύουμε.
Μετά τις αρχαιρεσίες που ακολούθησαν την ΓΣ η πρώτη σε ψήφους Αικατερίνη Χλίβα συγκάλεσε το πρώτο ΔΣ με την νέα σύσταση. Εκεί υποβλήθηκαν οι υποψηφιότητες , οι οποιες ήταν και μοναδικές για κάθε θέση του ΔΣ . Μάλιστα έγιναν ομόφωνα αποδεκτές από όλα τα μέλη.
Έτσι η νέα σύσταση του ΔΣ ειναι η ακόλουθη.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΩΡΑΙΤΗΣ
Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΧΛΙΒΑ
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΘΩΜΑΣ ΡΙΖΟΣ
ΤΑΜΙΑΣ ΙΩΑΝΝΑ ΠΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ ΣΚΑΡΛΑΤΟΥ
ΓΕΝΙΚΟΣ ΕΦΟΡΟΣ ΛΟΥΚΑΣ ΧΙΟΝΙΔΗΣ
ΕΦΟΡΟΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΙΔΗΣ
ΕΦΟΡΟΣ ΑΚΑΔΗΜΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΛΕΚΤΩΝ
ΟΛΓΑ ΠΑΓΚΟΖΙΔΟΥ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΤΙΜΗΣΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΝΙΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΜΕ ΑΚΟΜΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΖΗΛΟ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΑΘΛΗΤΕΣ ΤΟΥ ΤΡΙΤΩΝΑ ΚΑΘΕ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΙΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΤΟΥΣ