Σαν την καλαμιά στον κάμπο ο Θεοδόσης…

Ο Θεοδόσης είχε "ψήσει" τους Διευθυντές, αλλά ο Χατζητρακόσιας του χάλασε το έργο...
Μπορεί στο σύντομο απολογισμό που έκανε στη συνάντησή του με την Ένωση Γονέων, ο Θεοδόσης Δρόλιας να τα είδε όλα καλά. Η αλήθεια είναι ότι πολλά, δεν πήγαν όπως έπρεπε, καθώς η σχολική χρονιά χαρακτηρίσθηκε:
1) Από τα σοβαρότατα προβλήματα εξωσχολικής βίας εξαιτίας της ελλιπούς φύλαξης των σχολικών κτιρίων όπως πολλαπλοί βανδαλισμοί και εμπρησμοί σε Γυμνάσιο των Άνω Λιοσίων, βανδαλισμοί κλοπές και φθορές σε Γενικό Λύκειο, αλλεπάλληλες κλοπές στο ΣΕΚ και το 1ο ΕΠΑΛ.
2) Από τις καταλήψεις των μαθητών του ΕΠΑΛ και του 1ου Γυμνασίου για ελλιπή φύλαξη, απουσία καθαρίστριας και ελλιπή υλικοτεχνική κτιριακή υποδομή.
3) Από τη στασιμότητα στα θέματα σχολικής στέγης. 
4) Από την ανασφαλή προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών στα σχολικά κτίρια όπου καμία τεχνική ενέργεια προφύλαξής τους δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα. Δεν τέθηκε το θέμα της ασφάλειας ως πρώτη προτεραιότητα και δεν απαιτήθηκε η υλοποιησή του. Ενώ στη συνεδρίαση της 21/8/2012 της Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής Β/Βάθμιας Εκπαίδευσης στα υπ’αριθμ. 16 και 17 θέματα αποφασίστηκαν η έγκριση δαπάνης – δέσμευσης πίστωσης των ποσών των 6.000 ευρώ και 4.500ευρώ αντίστοιχα για τη κατασκευή – τοποθέτηση πινακίδων σήμανσης και διαγράμμισης διαβάσεων αυτές δεν υλοποιήθηκαν. 
5) Από τη μη αντιμετώπιση των προβλημάτων της μεταφοράς των μαθητών όπως από τη Ζωφριά στο συγκρότημα του Αγ. Νικολάου ή από το Πανόραμα στο κέντρο στο 3ο ΓΕΛ, είτε με δημοτική συγκοινωνία ή με απαίτηση δρομολογίου από τον ΟΑΣΑ μιας και το αμαξοστασιό του έχει εγκατασταθεί στη πόλη μας και υπάρχει εξάρτηση.
6) Από τη μη εξασφάλιση και παροχή των υπηρεσιών υγείας από ομάδα ιατρών που θα επισκέπτονταν τα σχολεία για να ποσφέρουν στους μαθητές δωρεάν εξετάσεις όπως καρδιολογική, παθολογική, οδοντιατρική κτλ προσφέροντας ουσιαστική ιατρική και οικονομική βοήθεια σε γονείς και μαθητές.
7) Από τη μη διοργάνωση διασχολικών πρωταθλημάτων σε ομαδικά αθλήματα αλλά και σε ημερίδες στίβου. 
Σημειωτέον ότι:
1) Η απευθείας χρηματοδότηση των σχολείων έγινε μόνο δύο φορές κατά τη τρέχουσα σχολική χρονιά στο τέλος Οκτωβρίου 2012 και τον Απρίλιο 2013. Χρειάστηκε να ξεκινήσει η σχολική χρονιά και να περάσουν δυο μήνες για να δοθούν τα πρώτα χρήματα στα σχολεία, ενώ τα επόμενα δόθηκαν από τη κρατική τακτική επιχορήγηση του Υπουργείου Παιδείας. Ας μην θεωρείται κατόρθωμα η πρόσφατη διανομή στα σχολεία των κρατικών χρημάτων περίπου 21.000 ευρώ, καθόσον τα αυτονόητα και τα υποχρεωτικά που η κοινή λογική επιβάλει είναι τουλάχιστον ασέβεια να εμφανίζονται ως ευεργετήματα και μέγα γεγονότα!
2) Η κάθε σχολική χρονιά χαρακτηρίζεται και από προσφορές προς τους μαθητές όχι εκπαιδευτικού περιεχομένου, όπως Χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις δαπάνης ποσού μέχρι 6.500 ευρώ, κοπή βασιλόπιτας δαπάνης ποσού μέχρι 4.000 ευρώ, αγοράς ημερολογίων δαπάνης ποσού μέχρι 5.950 ευρώ, αγοράς αναψυκτικών, τροφίμων και ποτών δαπάνης ποσού μέχρι 10.000 ευρώ, έξοδα σχολικών εκδρομών μέχρι του ποσού των 18.000 ευρώ, έξοδα για αγορά και διανομή εδεσμάτων για τη Τσικνοπέμπτη, για αγορά και διανομή λαμπάδων και σοκολατένιων αυγών, καθώς και εκτύπωση χιλιάδων προσωπικών επιστολών σε χαρτί και φάκελο πολυτελείας με άγνωστο κόστος. 
3) Μπορεί τελικά να εξοπλίστηκαν τα εργαστήρια φυσικών επιστημών στα Γυμνάσια και τα Λύκεια αλλά το ερώτημα είναι με χρήματα ποιου; του Υπουργείου Παιδείας ή του Δήμου Φυλής; Πόσα λείπουν όμως ακόμη από τα σχολεία, πόσοι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, πόσοι διαδραστικοί πίνακες, πόσα εποπτικά μέσα, πόσα ξενόγλωσσα βιβλία θα μπορούσαν να δοθούν σε μαθητές χωρίς να τα επιβαρυνθούν; Σε μια τέτοια εποχή όπου η οικονομική κρίση περιορίζει τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες και την ομαλή λειτουργία των σχολείων ποιος έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιεί χρήματα για άλλους μη εκπαιδευτικούς σκοπούς; Χρειάστηκε το τέλος της χρονιάς για να ξαναδοθούν απευθείας τα χρήματα της κρατικής επιχορήγησης (21.000 ευρώ) στους Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων, όταν εύκολα διαπιστώνεται ότι τουλάχιστον τα διπλάσια και πλέον χρήματα δαπανήθηκαν για θέματα μη λειτουργίας των σχολείων. 
Επίσης προκύπτουν τα εξής, ακόμα, ερωτήματα: 
1) Πότε διοργανώθηκε και εφαρμόσθηκε από το Δήμο ένα κοινό περιβαλλοντικό πρόγραμμα για τα Γυμνάσια και Λύκεια; πότε έγινε μια ανάλογη δράση; μια εκδήλωση; μια ημερίδα; Το μόνο που διαπιστώθηκε ήταν αποσπασματικά ο ιδιαίτερος κόπος και η προσπάθεια των εκπαιδευτικών και μαθητών σε κάποιες δράσεις στα σχολεία τους στις οποίες κάποιοι έτρεχαν να φωτογραφηθούν , όπως π.χ. η επιτυχία στο μπάσκετ της γυναικείας ομάδας του 2ου ΓΕΛ και η περιβαλλοντική δράση του 1ου Γυμνασίου.
2) Πότε διοργανώθηκαν ημερίδες για θέματα Εκπαίδευσης, Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, Ασφαλούς Διαδικτύου, Ενδοσχολικής Βίας, ή άλλου επιστημονικού ή πολιτιστικού περιεχομένου. Πότε οργανώθηκε ένας διαγωνισμός έκθεσης, ζωγραφικής;
3) Πότε μειώθηκαν τα μισθώματα στα κυλικεία ώστε να μειωθούν και οι αντίστοιχες τιμές των προϊόντων; Ποιο πρόγραμμα δωρεάν σίτισης υλοποιήθηκε για τους μαθητές;
4) Ποια ήταν η χρηματοδότηση του Ν.Π.Δ.Δ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από το Δήμο και ποια από το Υπουργείο Παιδείας; Πότε θα γίνει ο οικονομικός απολογισμός για τα δύο σχολικά έτη που διανύθηκαν; Πότε θα γίνει ο έλεγχος από ορκωτό λογιστή καθόσον από τις 3/11/2011 αυτό έχει αποφασισθεί ως έκτακτο θέμα σε σχετική συνεδρίαση και έχει δεσμευθεί πίστωση ποσού 8.000 ευρώ για την σχετική εργασία;
Σε αυτά θα κληθεί να δώσει απαντήσεις ο Θεοδόσης την επόμενη χρονιά. Φυσικά η αποστολή του δεν είναι εύκολη. Ιδιαίτερα γιατί στην παράταξή του δεν έχουν συνειδητοποιήσει τις δυσκολίες της εκπαίδευσης. Γι αυτό και τον έχουν παρατήσει σαν καλαμιά στον κάμπο…
Δείτε ένα απόσπασμα από την ομιλία του Θεοδόση Δρόλια: 

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου