Πασχίζει για να μείνουν τα τσιγγανάκια στο σχολείο, η Ένωση Γονέων Άνω Λιοσίων

O Πρόεδρος της Ένωσης Γονέων Νίκος Χατζητρακόσιας και οι υπόλοιποι ομιλητές απευθύνθηκαν σε ένα ευρύ ακροατήριο γονέων ΡΟΜΑ, από το 2ο και το 9ο Δημοτικό Σχολείο
Ενημερωτική συνάντηση με γονείς μαθητών ΡΟΜΑ, που φοιτούν στα 2ο και 9ο Δημοτικά Σχολεία, πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τετάρτης, 23 Οκτωβρίου, με πρωτοβουλία της Ένωσης Γονέων Άνω Λιοσίων. Σκοπός της συνάντησης ήταν η ομαλή ένταξη στο σχολικό περιβάλλον των μαθητών που ανήκουν στη συγκεκριμένη κοινωνική ομάδα, καθώς από την αρχή της χρονιάς οι Σύλλογοι Γονέων των δύο σχολείων είχαν επισημάνει σημαντικά προβλήματα που δυσχέραιναν τη λειτουργία των δύο σχολείων, όπως:
- Μεγάλος αριθμός μαθητών ΡΟΜΑ προσέρχεται το πρωί με σημαντική καθυστέρηση, διαταράσσοντας έτσι την εφαρμογή του ωριαίου προγράμματος.
- Υπάρχουν σε τμήματα μαθητές ΡΟΜΑ με διαφορές ηλικίας μέχρι και έξι χρόνια σε σχέση με την ηλικία των μαθητών που φοιτούν κανονικά.
- Φοιτούν μαθητές ΡΟΜΑ στους οποίους δεν έχουν γίνει οι απαραίτητοι εμβολιασμοί και οι προβλεπόμενοι υγειονομικοί έλεγχοι.
- Η εμφάνιση των περισσοτέρων μαθητών ΡΟΜΑ χαρακτηρίζεται από μη καθαρό δύσοσμο σώμα και από ρυπαρά και βρώμικα ρούχα.
- Στους κοινόχρηστους χώρους του σχολείου όπως προαύλιο, τουαλέτες, κυλικείο παρατηρείται παραβατική συμπεριφορά που συνίσταται κυρίως στη λεκτική βία και σπανιότερα σε σωματική.
- Η προσαρμογή και ανταπόκριση κατά τη διάρκεια του μαθήματος είναι ελάχιστη με αποτέλεσμα «να φρενάρει» το μάθημα εις βάρος των υπολοίπων μαθητών.
Στο πλαίσιο της αντιμετώπισης αυτών των προβλημάτων και με δεδομένο ότι οι μαθητές ΡΟΜΑ έχουν το δικαίωμα, αλλά και την υποχρέωση να αποκτήσουν το εφόδιο της υποχρεωτικής κατάρτισης, η Ένωση Γονέων προγραμμάτισε από την αρχή της σχολικής χρονιάς, την ενημέρωση των γονέων τους για την αναγκαιότητα φοίτησης των παιδιών τους, καθώς και της τήρησης των κανόνων στο σχολείο, θεωρώντας ότι τα προβλήματα αντιμετωπίζονται μέσα από την επικοινωνία και τη συναίνεση. Αξίζει να αναφερθεί ότι η ανταπόκριση των γονέων ΡΟΜΑ ήταν μεγάλη για ένα θέμα που αφορά τόσο τους ίδιους αλλά και γενικότερα τη σχολική κοινότητα.
Προσκλήθηκαν και μίλησαν στους γονείς οι Διευθυντές του 2ου Δημ.Σχολείου Βασίλειος Γεωργιάδης και του 9ου Δημ. Σχολείου Ζαχαρούλα Λιάκου, οι οποίοι τόνισαν ότι έχει ιδιαίτερη σημασία τα παιδιά Ρομά να μορφώνονται όπως όλα τα υπόλοιπα, με τις ίδιες υποχρεώσεις και δικαιώματα ως προς τους κανόνες λειτουργίας του σχολείου (στους οποίους αναφερθήκαν εκτενώς), τονίζοντας παράλληλα ότι για την ομαλή μαθητική τους ζωή καταλυτικό ρόλο έχουν οι γονείς και η οικογένεια τους.
Επίσης στην ενημέρωση συμμετείχαν η ψυχολόγος Βίκυ Βεοπούλου η οποία αναφέρθηκε στη σημασία που έχει το οικογενειακό περιβάλλον για τη συμπεριφορά των μαθητών Ρομά, καθώς και εκπρόσωπος – νοσηλεύτρια του Ερυθρού Σταυρού η οποία έκανε εκτενή αναφορά σε θέματα ατομικής υγιεινής, καθαριότητας και ασφάλειας των μικρών παιδιών. Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσαν στους παρισταμένους οι τοποθετήσεις των ΡΟΜΑ διαμεσολαβητών του προγράμματος «Εκπαίδευση των παιδιών Ρομά» του Πανεπιστημίου Αθηνών Θεόφιλος Καμπέρης (Άνω Λιόσια) και Γεώργιος Χαλιλόπουλος (΄Ιλιον), οι οποίοι τόνισαν. 
«Το κράτος κάνει αρκετά προγράμματα που αφορούν την εκπαίδευση όχι μόνο των μαθητών αλλά και για εμάς τους γονείς ΡΟΜΑ, που θέλουμε να έχουμε μια νέα ευκαιρία για τα γράμματα. Το Υπουργείο Παιδείας με τη βοήθεια του Πανεπιστημίου Αθηνών και χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση ( μέσω ΕΣΠΑ) εφάρμοσε τέτοιο πρόγραμμα εκπαίδευσης  και πείσαμε πάρα πολλούς ΡΟΜΑ να συμμετέχουν. Ελπίζουμε ότι αυτό θα συνεχισθεί και με ακόμη μεγαλύτερη συμμετοχή από εμάς για το καλό των παιδιών και των οικογενειών μας» και πρόσθεσαν.
«Αν τα παιδιά δε μορφωθούν, δεν θα υπάρξει λύση στο κοινωνικό πρόβλημα, θα υπάρχει ο διαχωρισμός και αυτός θα συνεχίζεται. Το σχολείο αποτελεί τη μόνη λύση. Το παιδί ΡΟΜΑ πρέπει να ξέρει ελληνικά όχι μόνο να μιλά αλλά και να γράφει, να ξέρει δηλαδή ανάγνωση και ορθογραφία κι όχι μόνο. Έχουμε δει πολύ μεγάλες διαφορές ανάμεσα στα παιδιά που πάνε σχολείο και στα υπόλοιπα, που συμπεριφέρονται σαν αγρίμια. Τι θέλουμε λοιπόν εμείς οι ΡΟΜΑ για τα παιδιά μας; έχουμε σκεφθεί ποιο είναι το όφελος να βρίσκονται μαζί με όλα τα συνομήλικα τους στο ίδιο σχολείο, να έχουν τους ίδιους δασκάλους και να διαβάζουν τα ίδια βιβλία; Γιατί να ξεχωρίζουν, γιατί να πάνε σε ξεχωριστό σχολείο; Στο χέρι μας είναι σε εμάς τους γονείς να τους δείξουμε ότι και το πολιτισμό και τη παράδοση μας μπορούμε να κρατήσουμε αλλά και να καλυτερεύσουν τη ζωή τους με τη μόρφωση και την ίδια μαθητική ζωή με τα υπόλοιπα παιδιά. Να σταματήσουμε να τα παντρεύουμε από τόσο μικρά. Είναι δυνατόν ένα παιδί να κάνει παιδί;» αναρωτήθηκαν.
Η συνάντηση στην οποία παρευρέθηκαν οι Πρόεδροι των Α και Β Ενιαίων Σχολικών Επιτροπών Δημήτριος Πουλιάσης και Θεοδόσης Δρόλιας, καθώς και ο Πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων Δήμου Φυλής Ιωάννης Μαρούτας, έκλεισε με τη κοινή διαπίστωση ότι χρειάζονται διαρκείς οργανωμένες και ουσιαστικές δράσεις, απ’ όλους τους φορείς της εκπαίδευσης για τη λύση ενός προβλήματος, που σχετίζεται με την πρόσβαση της μεγάλης κοινωνικής ομάδας των ΡΟΜΑ, στην εκπαιδευτική διαδικασία, με τρόπο που να μην διαταράσσει την ομαλή σχολική ζωή.

1 σχόλιο: Γράψτε το σχόλιο σας...

  1. Τις παρεμβάσεις αυτές μόνο θετικά μπορεί να τις δει κανείς αρκεί να έχουν συνέχεια. Σε επίπεδο σχολείου οι Διευθυντές και οι δάσκαλοι θα πρέπει να σταθούν δίπλα στους γονείς των αθίγγανων παιδιών και να τους υποστηρίζουν ένα προς ένα με τη βοήθεια κοινωνικής λειτουργού όταν διακρίνουν αποκλίσεις συμπεριφοράς. Είναι μονόδρομος αν θέλουμε να λύσουμε το πρόβλημα της εγκληματικότητας στην περιοχή μακροπρόθεσμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή