Μεταξύ των πέντε μεγάλων έργων της Αττικής ο νέος προαστιακός σιδηρόδρομος Άνω Λιόσια-Μέγαρα


 

Ο νέος προαστιακός σιδηρόδρομος Δυτικής Αττικής, που θα ακολουθήσει τη διαδρομή της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών- Κορίνθου βρίσκεται μεταξύ των πέντε μεγάλων συγκοινωνιακών έργων της Αττικής. Ειδικότερα:

Τα οδικά έργα, οι επεκτάσεις του Μετρό, αλλά και του Προαστιακού Σιδηροδρόμου, που με χρονικό ορίζοντα ως το 2030 θα συμβάλλουν καθοριστικά στην λύση του κυκλοφοριακού προβλήματος και στην ανακούφιση των οδικών αρτηριών στην Αττική. 
Μετά την παράδοση του Μετρό στον Πειραιά έχει βελτιωθεί η κατάσταση στην πόλη και σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία περισσότεροι από 50.000 επιβάτες το χρησιμοποιούν καθημερινά. 
Ο οδικός χάρτης των μεγάλων έργων συνεχίζεται για την Αττική με την Γραμμή 4 του Μετρό που είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο, προϋπολογισμού 1,2 δις ευρώ, ενώ θα προκηρυχθεί και η επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον, με 3 νέους σταθμούς στις δυτικές συνοικίες. Η Γραμμή 4 του Μετρό θα ολοκληρωθεί περίπου σε 7 χρόνια και θα εξυπηρετεί πάνω από 340.000 επιβάτες καθημερινά. Για την επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον θα τελειώσει η διαγωνιστική διαδικασία εντός του 2023 και θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται εντός του 2024.
15 σταθμοί (Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή)
85.000 τετραγωνικά μέτρα αναπλάσεων
300 δέντρα έχουν ήδη μεταφυτευθεί τους πρώτους πέντε μήνες των εργασιών και εκκρεμεί η μεταφύτευση περίπου 1.000 δέντρων επιπλέον, σε θέσεις (φυτώρια, πλατείες, παρτέρια κλπ) που υποδεικνύουν οι δήμοι Αθηναίων, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου.
Το αστικό πράσινο θα αυξηθεί συνολικά κατά 3.000 επιπλέον δέντρα
1,5 με 2 χρόνια διαρκεί η εκσκαφή ενός σταθμού Μετρό
2 μετροπόντικες θα κατασκευάσουν τις σήραγγες της Γραμμής 4
15-18 μέτρα την ημέρα σκάβουν οι μετροπόντικες
Σε 30 μέτρα βάθος κατά μέσο όρο και τοπικά μέχρι 75 μέτρα βάθος οι σήραγγες της Γραμμής 4
Σε βάθος από 20 μέτρα (Άλσος Βεϊκου) μέχρι 36,5 μέτρα (Ελικώνος) οι σταθμοί της Γραμμής 4
318 λιγότεροι τόνοι CO2 και 53.000 λιγότερα ΙΧ ημερησίως
20 αυτόματοι συρμοί χωρίς οδηγό
2 κόμβοι μετεπιβίβασης, με τη Γραμμή 3 στον Ευαγγελισμό και με τη Γραμμή 2 στο σταθμό Ακαδημία (Πανεπιστήμιο)
Άλσος Βεΐκου- Δικαστήρια σε 5 λεπτά
Άλσος Βεΐκου- Γουδή σε 17,5 λεπτά.
Άλσος Βεΐκου- Πανεπιστημιούπολη σε 14 λεπτά

Με τρεις επεκτάσεις ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος
Σε ό,τι αφορά τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο, δρομολογούνται 3 επεκτάσεις. Είναι στον αέρα ο διαγωνισμός για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής από τα Άνω Λιόσια ως τα Μέγαρα, μήκους 36 χλμ με 10 σταθμούς ώστε να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι της Αττικής. Ταυτόχρονα, τρέχει και ο διαγωνισμός για την σύνδεση του Προαστιακού με τη Ραφήνα και το Λαύριο.

Τα τρία οδικά έργα που δρομολογούνται στην Αττική
Έχει ήδη δημοπρατηθεί η επέκταση της λεωφόρου Κύμης, δημιουργώντας μία νέα έξοδο προς την Ε.Ο. στον κόμβο της Καλυφτάκη και έτσι οι οδηγοί θα γλυτώνουν τις ουρές που σχηματίζονται στον κόμβο της Μεταμόρφωσης. Πρόκειται για μία σήραγγα μήκους 2,5 χλμ από τα συνολικά 3,5 χλμ του έργου, για το οποίο υπάρχει ήδη ανάδοχος και υπογράφεται η σύμβαση μέσα στο ερχόμενο τετράμηνο προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευή του.
Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω. Πρόκειται για μια μεγάλη παρέμβαση με την οποία επιδιώκεται να κλείσει ακόμα μια εκκρεμότητα από το παρελθόν.
Όσο για την σύνδεση του Καρέα με το Ελληνικό, η παρέμβαση θα αφορά την υπογειοποίηση στην περιοχή της Ηλιούπολης μέχρι την Αλίμου, προκειμένου να εξυπηρετηθεί όλη εκείνη η περιοχή. Επιπλέον σχεδιάζεται πώς θα προχωρήσουν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς τη Ραφήνα και το Λαύριο.


0 comments:

Δημοσίευση σχολίου