... στην επέτειο για τα 95 χρόνια από την εκκένωση της Ανατολικής Θράκης
Εκτενέστατο αφιέρωμα στο συντοπίτη μας επίκουρο καθηγητή του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Γιάννη Μπαζιώτη, που αναχωρεί, οσονούπω, με αποστολή της NASA για την Ανταρκτική έκανε η μεγάλης απήχησης ιστοσελίδα  news247.gr
Στη συνέντευξή του ο Γιάννης Μπαζιώτης μιλάει για το εγχείρημα αλλά και για τα όνειρά του, ανάμεσα στα οποία περιλαμβάνεται η λειτουργία Πλανητικής Εταιρίας στα Άνω Λιόσια, με τη βοήθεια του Δήμου Φυλής.

Με μια λιτή ανακοίνωση στο facebook η διοίκηση του ΔΑΟ Ζωφριάς ανακοίνωσε το τέλος της συνεργασίας της με τον προπονητή και Δημοτικό Σύμβουλο Γιώργο Αδάκτυλο.


Η ανακοίνωση για τη λύση της συνεργασίας έγινε μετά από  την ευρεία νίκη της ομάδας, με 4-0, επί του Θρασύβουλου. 
Ο έμπειρος προπονητής άφησε την ομάδα αήττητη και δεύτερη στη βαθμολογία της Α' ΕΠΣΔΑ με 17 βαθμούς, πίσω από τον φορμαρισμένο, φέτος, Μανδραϊκό.


Με ανάρτησή του στο facebook ο Γιώργος Αδάκτυλος έδειξε, για ακόμα μια φορά, την αθλητική του παιδεία: 


Ο Γιώργος Αδάκτυλος είχε σώσει την ομάδα τη σεζόν 2013-2014, καθώς την είχε αναλάβει σχεδόν υποβιβασμένη στο δεύτερο γύρο και μετά από ένα απίστευτο φίνις την κράτησε στην κατηγορία ΚΛΙΚ 1 
Επανήλθε την περίοδο 2015-2016 και την οδήγησε, για πρώτη φορά στην ιστορία της, στην κατάκτηση του πρωταθλήματος της Α’ ΕΠΣΔΑ και στη διεκδίκηση της ανόδου στη Γ' Εθνική Κατηγορία ΚΛΙΚ 2
Δείτε τα σχόλια που γράφτηκαν στο facebook για την αποχώρησή του από τη Ζωφριά.


... σε συνεργασία με την Δημοτική Ενότητα Φυλής και το Συμβουλευτικό Κέντρο Γυναικών του Δήμου Φυλής

Τo νέο look του Μιχάλη Οικονομάκη δεν αποτέλεσε στυλιστική επιλογή, αλλά ανάγκη έκφρασης πένθους για την απώλεια της μητέρας του Ειρήνης.
Σήμερα, Κυριακή 12 Νοεμβρίου 2017, που συμπληρώθηκαν 40 μέρες από το θάνατό της, λογικά ο Μιχάλης θα επανέλθει στην προηγούμενη κατάσταση, αν και πολλοί λένε ότι το μούσι του πάει.
Όπως και να έχει του ευχόμαστε, από εδώ και πέρα, οι εμφανισιακές του επιλογές να υπαγορεύονται μόνο από το στυλ κι όχι από άλλους παράγοντες.
ΜΕ ΑΓΟΡΙ ΑΠΟ ΤΟ ΓΙΟ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΙΣΟΦΑΡΙΣΕ 2-2 ΤΟ ΣΚΟΡ ΑΓΟΡΙΑ-ΚΟΡΙΤΣΙΑ

ΕΠΑΝΩ ο Γιώργος Σονίδης στο μαιευτήριο με το νέο του εγγονάκι από το γιο του Γιάννη και τον ευτυχή θείο και πρωτότοκο για του Γιώργου, Ανέστη και ΚΑΤΩ το τρικούβερτο γλέντι για το νεοαφιχθέν μέλος της οικογένειας
Έχουμε πολλές φορές επισημάνει ότι ο Αναπλ. Δήμαρχος Γιώργος Σονίδης είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα οικογενειάρχη.
Παλιννοστούντας από την πρώην Σοβιετική Ένωση αγωνίστηκε και αγωνίζεται με προτεραιότητα τα τέσσερα παιδιά του, με τα οποία, όπως οι περισσότερες ποντιακές οικογένειες, είναι στενά δεμένος και παρακολουθεί, από κοντά, τις επιτυχίες και τα προβλήματά τους.
Σαν φιλοσοφημένος άνθρωπος ο Γιώργος Σονίδης ξέρει να γλεντάει τις χαρές που παίρνει από τα παιδιά του κι αυτό έκανε το απόγευμα του Σαββάτου 11 Νοεμβρίου 2017. 
Όταν έμαθε ότι η γυναίκα του γιου του Γιάννη (δείτε το γλέντι από το γάμο του ΕΔΩ) έφερε στον κόσμο ένα τρισχαριτωμένο αγοράκι, έσπευσε στο μαιευτήριο να το δει κι εν συνεχεία κάλεσε συγγενείς και φίλους για ένα τρικούβερτο γλέντι στο σπίτι του. 
Με ποντιακά σουβλάκια και καλό κρασί το γλέντι κράτησε μέχρι αργά, με τον ευτυχή παππού να δέχεται θερμές ευχές από το Δήμαρχο Χρήστο Παππού, το Γενικό Γραμματέα Αργύρη Αργυρόπουλο, τον κολλητό του φίλο και αναπλ. Δήμαρχο Γιώργο Κρητικό και πολλούς άλλους. Να του ζήσει κι ευχόμαστε πολλά ακόμα εγγονάκια, που θα βρουν στο πρόσωπό του τον καλύτερο παππού του κόσμου.
Για το όνομα του νεογέννητου δεν χρειάζεται να πούμε τίποτα. 
Οι Πόντιοι τηρούν τις παραδόσεις κι έτσι, όπως όλα δείχνουν, ένας ακόμα Γιώργος Σονίδης προστίθεται στους υπάρχοντες. Να είναι όλοι τους καλά.  
Ο Θεόδωρος Χαμαλίδης θα είναι πιθανότατα
 και πάλι Πρόεδρος του Σωματείου
Πήρε το 46,53% των ψήφων

Η συνδικαλιστική παράταξη Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία (ΔΑΣ) που πρόσκειται στο ΠΑΜΕ αναδείχθηκε πρώτη δύναμη στις εκλογές του σωματείου εργαζομένων του Δήμου Φυλής. 
Η ΔΑΣ συγκέντρωσε ποσοστό 46,53% και θα έχει τον πρώτο λόγο, όχι όμως και την απόλυτη πλειοψηφία στο νέο Διοικητικό Συμβούλιο, αφού κέρδισε τις 5 από τις 11 έδρες. 
3 έδρες κέρδισε η Ανεξάρτητη Κίνηση Εργαζομένων (ΑΚΕ), 2 η Συνδικαλιστική Αλληλεγγύη (ΣΑ) και 1 η Αγωνιστική Συναδελφική Ενότητα (ΑΣΕ). 
Η πρωτιά της ΔΑΣ οφείλεται στην καλή οργάνωση που είχε ως αποτέλεσμα να κινητοποιηθούν ακόμα και έμπειρα συνδικαλιστικά στελέχη που έχουν πλέον αποσυρθεί από το σωματείο, αλλά και στη σοβαρότητα και υπευθυνότητα που έδειξαν όλα τα μέλη του προηγούμενου Διοικητικού Συμβουλίου, όπου και πάλι η ΔΑΣ ήταν πρώτη δύναμη. 
Ο πρώην Πρόεδρος του σωματείου Θεόδωρος Χαμαλίδης και τα μέλη του ΔΣ βρέθηκαν στο πλευρό των εργαζομένων στις υπηρεσίες και στα δεκάδες δικαστήρια, διεκδικώντας τα δικαιώματά τους με μαχητικότητα, αλλά και σύνεση.
Μεγάλη επιτυχία όλων των παρατάξεων θεωρείται το γεγονός ότι οι εκλογές διεξήχθησαν σε πολιτισμένο και συναδελφικό κλίμα κι ότι κατόρθωσαν να φέρουν στην κάλπη το σύνολο των εργαζομένων του Δήμου Φυλής. 
Αναλυτικά τα αποτελέσματα έχουν ως εξής:


Το Διοικητικό Συμβούλιο θα συγκροτηθεί άμεσα σε σώμα. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, Πρόεδρος θα αναλάβει και πάλι ο Θεόδωρος Χαμαλίδης.

Tη συμπαράστασή της στα μέλη του ΓΣ της ΠΟΕ ΟΤΑ που δικάζονται την Παρασκευή 10 Νοεμβρίου 2017 στα δικαστήρια της πρώην Σχολής Ευελπίδων, εκφράζει η συνδικαλιστική παράταξη «Ανεξάρτητη Κίνηση Εργαζομένων Δήμου Φυλής».
Η κατηγορία που αντιμετωπίζουν οι 35 συνδικαλιστές είναι «πρόκληση ρύπανσης του περιβάλλοντος», η οποία προκλήθηκε κατά τις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση το Νοέμβριο του 2011 ενάντια στις περικοπές μισθών κατά 60% που έκανε η τότε κυβέρνηση καθ’ υπόδειξη της τρόικας.

Ακολουθεί η ανακοίνωση της ΠΟΕ-ΟΤΑ.



...η κατάκτηση του συντοπίτη μας υπεραθλητή στη Χαλκιδική 
... την αδελφοποίηση με το Δήμο "Γεώργιος Καραϊσκάκης" Άρτας ψήφισε το Δημοτικό Συμβούλιο Φυλής

Μεταξύ των πρώτων Δήμων που θα καταβάλουν το προνοιακό επίδομα στους απόρους βρίσκεται ο Δήμος Φυλής. Το επίδομα θα βρίσκεται στους λογαριασμούς των δικαιούχων την Παρασκευή 10 Νοεμβρίου 2017.

Την ικανοποίησή της εξέφρασε η αναπληρώτρια Δήμαρχος Τζένη Μπάρα, η οποία εκθείασε τους εργαζομένους για την προσπάθεια που καταβάλουν προκειμένου να πάρουν ανάσα οι περίπου 800 άποροι συνάνθρωποί μας.

Η Τζένη Μπάρα υπενθύμισε ότι χάρη σε αυτή την προσπάθεια αλλά και χάρη στην οικονομική του εξυγίανση ο Δήμος Φυλής ανέλαβε μια αρμοδιότητα που προηγουμένως είχε ο Δήμος Ελευσίνας.

«Σήμερα οι συνδημότες μας εξυπηρετούνται στο Δήμο Φυλής, αποφεύγοντας τις άσκοπες μετακινήσεις», τόνισε χαρακτηριστικά η αναπληρώτρια Δήμαρχος.


Προσκεκλημένος της οργανωτικής Επιτροπής του 19ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Ογκολογίας ήταν ο Σεβ. Μητροπολίτης Ιλίου κ. Αθηναγόρας, ο οποίος έκανε την εναρκτήρια διάλεξη του Συνεδρίου.

Ο Σεβασμιώτατος ανέπτυξε το θέμα: «Η ποιμαντική φροντίδα της Εκκλησίας στους νοσούντες».

Το συνέδριο έλαβε χώρα στο Ίδρυμα Ευγενίδου στην Αθήνα στις 3-5 Νοεμβρίου 2017. Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Ιατρικού Συλλόγου Πειραιά και τη συμμετοχή των Ογκολογικών Νοσοκομείων Γ.Ο.Ν.Κ. «ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ», Α.Ο.ΝΑ. «Ο ΑΓΙΟΣ ΣΑΒΒΑΣ» και Α.Ν.Θ. «ΘΕΑΓΕΝΕΙΟ». Τη διοργάνωση ανέλαβαν επίσης το Επιστημονικό Συμβούλιο του Αντικαρκινικού Νοσοκομείου «ΕΑΝΠ ΜΕΤΑΞΑ» και η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΤΙΚΑΡΚΙΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ.

Σκοπός του Συνεδρίου ήταν να παρουσιασθούν όλες οι καινούργιες μέθοδοι διάγνωσης και θεραπείας που εφαρμόζει η σύγχρονη Ογκολογία καθώς επίσης και όλες οι νέες θεραπευτικές προσεγγίσεις στην καταπολέμηση του καρκίνου.

Εκ μέρους των διοργανωτών, τον Σεβασμιώτατο προσφώνησε η πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου Δρ. Μιχαλολιάκου-Θεοδώρου Χριστίνα (MD, PhD), Συντονίστρια Διευθύντρια του Αναισθησιολογικού Τμήματος & Ιατρείου Χρόνιου Πόνου ΕΑΝΠ “Μεταξά”. Η κα Μιχαλολιάκου εξέφρασε τις ολόθερμες και εγκάρδιες ευχαριστίες προς τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη κ. Αθηναγόρα, ο οποίος, αφενός, ως Εκπρόσωπος της Εκκλησίας της Ελλάδος και αφετέρου ως Πανεπιστημιακός Δάσκαλος, ανταποκρίθηκε άμεσα στην πρόσκληση της Οργανωτικής και Επιστημονικής Επιτροπής, για να μοιρασθεί με όλους τους προσκεκλημένους ομιλητές και συνέδρους τις γνώσεις και τις πλούσιες εμπειρίες του.

Ξεκινώντας την κήρυξη των εργασιών του Συνεδρίου, ο Σεβασμιώτατος εξέφρασε αρχικά τις ευχές της Εκκλησίας για την επιτυχία της επιστημονικής αυτής εκδήλωσης. Κατά την καλοδομημένη εισαγωγή του ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στην ιστορική εξέλιξη των προνοιακών δραστηριοτήτων της Εκκλησίας καθώς και στις σχέσεις της με την Πολιτεία, προκειμένου να καταστεί σαφής η διαφοροποίηση του κοινωνικού της έργου μέσα στους αιώνες.

Συνεχίζοντας ο Σεβασμιώτατος επικέντρωσε την ομιλία του στη διοικητική οργάνωση της Εκκλησίας της Ελλάδας, στα κεντρικά και περιφερειακά όργανα διοίκησής της, στην οργάνωση της Αρχιεπισκοπής Αθηνών και των Ιερών Μητροπόλεων προχωρώντας σε μια επισκόπηση στο σύνολο της προνοιακής δραστηριότητας της Εκκλησίας της Ελλάδας, με τη χρήση στατιστικών και γραφημάτων, που έχουν ληφθεί από σύγχρονη έκδοση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας.

Σχετικά με την καταγραφή των δράσεων της Εκκλησίας στον τομέα της υγείας παρουσίασε λεπτομερώς τις καινοτόμες δράσεις που αναπτύσσουν οι κατά τόπους Μητροπόλεις, κάνοντας αναφορά στην Ι. Αρχιεπισκοπή Αθηνών και τις Ιερές Μητροπόλεις Μεσογαίας, Σπάρτης, Θηβών και Λεβαδείας, Λαρίσης, Δημητριάδος, Γλυφάδος, Πειραιώς, Φθιώτιδος, Πατρών, Θεσσαλονίκης, Ξάνθης, Σιατίστης, Ρόδου, Σερρών, Σύρου, Καλαβρύτων και Αιγειαλείας, Κερκύρας και Παξών, Μεσσηνίας, Μυτιλήνης και Φιλίππων κ.α, περιγράφοντας το πολυεπίπεδο έργο που επιτελούν στην «πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας», την δευτερογενή πρόληψη, αλλά και την τριτοβάθμια περίθαλψη.

Όπως τόνισε ο Σεβασμιώτατος το κοινωνικό έργο της Εκκλησίας είναι πολύπλευρο. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια δραστηριοποίηση για την ανάπτυξη της κοινωνικής προστασίας προς τις λεγόμενες ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, όπως τα άτομα με ειδικές δυνατότητες, οι φυλακισμένοι και οι αποφυλακισθέντες, οι μετανάστες και πρόσφυγες, οι ναρκομανείς, οι αλκοολικοί, οι άστεγοι αλλά και οι κακοποιημένες γυναίκες και οι μονογονεϊκές οικογένειες, γεγονός που αποδεικνύει ότι η Εκκλησία, ως φορέας παροχής προνοιακών υπηρεσιών, είναι ακόμα «ζωντανή» και αντιλαμβάνεται τα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα.

Αναγνωρίζοντας τη μεγάλη ανάγκη του αρρώστου για αίμα, η Εκκλησία έχει αναπτύξει μια προσπάθεια με σκοπό να παρακινήσει όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους να γίνουν εθελοντές αιμοδότες. Σε πολλές Μητροπόλεις έχουν συσταθεί Γραφεία Αιμοδοσίας, που συντονίζουν σήμερα, σε συνεργασία με τα τοπικά νοσοκομεία, τις προσπάθειες εθελοντικής αιμοδοσίας σε ενοριακό επίπεδο.

Καταλήγοντας ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στην προσπάθεια του Μακαριωτάτου Αρχιεπίσκοπου κ. Ιερωνύμου για την ίδρυση θρησκευτικής υπηρεσίας μέσα στα νοσοκομεία σε μια προσπάθεια να στηρίξει τους ασθενείς, τους συγγενείς και, βεβαίως, το προσωπικό. Όπως ανέφερε ο Σεβασμιώτατος «Αν και κάτι τέτοιο στη χώρα μας δεν έχει μπει ποτέ στο τραπέζι των συζητήσεων, σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και στην Αμερική, η θρησκευτική υπηρεσία των νοσοκομείων είναι ενταγμένη στο Εθνικό Σύστημα Υγείας. Ειδικά σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Αγγλία, η Ολλανδία και το Βέλγιο δίνεται ιδιαίτερη σημασία στη συγκεκριμένη υπηρεσία, η οποία στηρίζει τους ασθενείς πνευματικά και ηθικά και δεν περιορίζεται στον άχαρο ρόλο «της παροχής στήριξης σε πολύ δύσκολες καταστάσεις για τη ζωή του ασθενούς».

Τέλος παρουσίασε τον ρόλο του Ιδρύματος Ποιμαντικής Επιμορφώσεως στην προσπάθεια που γίνεται από την Εκκλησία ώστε οι κληρικοί να αποκτήσουν εξειδικευμένες γνώσεις σε θέματα που έχουν σχέση με τους σύγχρονους τρόπους και μεθόδους στήριξης των ασθενών και των φροντιστών τους, την εθελοντική διακονία και την εξειδίκευση των νοσοκομειακών εφημερίων στην αντιμετώπιση της ασθένειας και του πόνου, καθώς επίσης και τη στήριξη των πενθούντων.

Κλείνοντας ανέφερε με συντομία την καινούργια Ποιμαντική και Εκπαιδευτική δραστηριότητα που ξεκίνησε πριν δυο χρόνια η Ιερά Μητρόπολη Ιλίου Αχαρνών και Πετρουπόλεως προς τον πάσχοντα άνθρωπο με τίτλο «ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΔΙΑΚΟΝΙΑ ΟΓΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ» προκαλώντας το ενδιαφέρον και τις ερωτήσεις των παρακολουθούντων συνέδρων.

Μετά το τέλος της ομιλίας του Σεβασμιωτάτου, η Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου μίλησε εγκάρδια ευχαριστώντας ιδιαιτέρως τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ιλίου κ. Αθηναγόρα, για την παρουσία του στην εκδήλωση, μεταφέροντας ταυτόχρονα τα ευγνώμονα συναισθήματα όλων των ανθρώπων που διακονούν στο χώρο της υγείας για τις μέχρι τώρα ευεργεσίες της Εκκλησίας και τη φροντίδα που αποδίδει προς τον ασθενούντα συνάνθρωπό μας.

Τον Σεβασμιώτατο Ποιμενάρχη μας κ. Αθηναγόρα συνόδευσαν ο πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Μητροπόλεως πανοσ. αρχιμ. π. Γαβριήλ Ασπρολούπος, το τακτικό μέλος της Ειδικής Συνοδικής Επιτροπής επί Ποιμαντικών Θεμάτων και Καταστάσεων της Εκκλησίας της Ελλάδος πανοσ. αρχιμ. Δρ. Θεοδόσιος Μανώλης, επιστημονικός συνεργάτης της Ιεράς Μητρόπολης Ιλίου και εντεταλμένος εφημέριος στο Γενικό και Ογκολογικό Νοσοκομείο Γ.Ο.Ν.Κ. «οι Άγιοι Ανάργυροι» Κηφισιάς, καθώς επίσης και ο ιερολογιώτατος διάκονος της Ιεράς Μητροπόλεως Ιλίου π. Ιωάννης Ράπτης.

Γράφει ο Σωτήρης Λ. Δημητρίου

Ως γνωστό ο μύθος δεν είναι παραμύθι.
Ο μύθος αποτελούσε τη μορφή «ιστορίας», σε μορφή παράδοσης, για τις προϊστορικές κοινωνίες.. Το παραμύθι είναι κάτι «παρά του μύθου», κάτι που θέλει να «μοιάσει» στο μύθο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι μύθος. Το παραμύθι είναι μία φανταστική ιστορία η οποία μπορεί να εμπνεύστηκε από ένα πραγματικό γεγονός, αλλά όλα τα άλλα είναι φανταστικά. Στο παραμύθι δεν προσδιορίζεται χρονικά ή τοπικά, παρά μόνο είναι μία φανταστική αφήγηση.

Ο μύθος είναι μία πραγματική ιστορία, η οποία αλλοιώθηκε κατά τη μετάδοσή της, μέσω της ανθρώπινης φαντασίας.
Η φαντασία στο μύθο πολλές φορές χρησιμοποιείται για να καλύψει την ανάγκη του αφηγητή να μεταφέρει πληροφορίες τις οποίες άκουσε, αλλά δε κατανόησε.
Γι’ αυτό ο αφηγητής, κατά την εξιστόρηση, φροντίζει να μεταφέρει τα γεγονότα με πιο απλοϊκό τρόπο προς την αντίληψή του και τη λαογραφία της κοινωνίας όπου ζει. Αυτό γίνεται μηχανικά, ίσως ασυναίσθητα. 

Ο ακροατής, που παίρνει τις πληροφορίες από τον αφηγητή, στη συνέχεια θα γίνει και ο ίδιος αφηγητής. Αντιλαμβάνεται όμως την ιστορία με τα δικά του δεδομένα και τις δικές του αντιλήψεις και εμπειρίες και με βάση αυτά την αναμεταδίδει. Για αυτόν τον λόγο κυρίως βλέπουμε μικρές παραλλαγές στον ίδιο μύθο, ενώ παίζει ρόλο και ο τόπος, στο οποίο αυτός διαδόθηκε. Ας σημειώσουμε εδώ ότι στον μύθο, για τους αφηγητές έχει σημασία το κεντρικό νόημα της ιστορίας, το οποίο δεν αλλοιώνεται κατά την αφήγηση.

Άρα λοιπόν ο μύθος και το παραμύθι είναι δυο διαφορετικές έννοιες.
Ολοφάνερο λοιπόν ότι η πρόθεση «παρά», εδώ κάνει την διαφορά.

Άλλο ένα παράδειγμα είναι η λέξη κράτος και παρακράτος. Μία αντιστοίχιση με το παραπάνω παράδειγμα θα μας «δείξει» πάλι ότι:
Το παρακράτος είναι κάτι «παρά του κράτους», κάτι που θέλει να «μοιάσει» ή να υποκαταστήσει το κράτος. (Υπό μία τουλάχιστον έννοια).

Έτσι λοιπόν μετά από μία στοιχειώδη εισαγωγή φτάνουμε στο «δια ταύτα».
Κάνοντας λόγο λοιπόν για την Αρχαία Ελλάδα, μπορούμε να υπερηφανευόμαστε ότι (γενικώς) ήμασταν λαός κοινωνίες ή πόλεις-κράτη, των εννοιών. Τον τελευταίο (τουλάχιστον) μισό αιώνα είμαστε του «παρά».

Ξεχάσαμε την παράδοσή μας, που είναι η Ελληνική μυθολογία και λατρέψαμε το παραμύθι. Γενικώς και αδιακρίτως, παντού παραμύθι, στην κοινωνία στην πολιτική (η πολιτική πια δεν είναι πολιτική αλλά παραπολιτική).
Έχουμε γίνει λαός και κράτος του …παρά, (Με ό,τι συνεπάγεται και ό,τι σημαίνει). 
Η παιδεία έγινε παραπαιδεία, η μόρφωση τείνει σε παραμόρφωση.
η φιλολογία έγινε παραφιλολογία, 
η ακρίβεια έχει αντικατασταθεί με το «τσακ» της τελευταίας στιγμής, το παραπέντε δηλαδή. Η νόηση με την παρανόηση. 
Το ρήμα βαίνω, έχει ξεχαστεί πλήρως, το παραβαίνω όμως, το γνωρίζουμε άπαντες. Καλύτεροι όλων και ιδανικό παράδειγμα οι αιρετοί μας. 
Όσο πιο ψηλά, ιστάμενοι, τόσο πιο καλά το γνωρίζουν!
Όλες οι δραστηριότητες όλοι οι τομείς της κοινωνίας και της πολιτικής δεν κυριαρχούνται από την λογική, τον νου αλλά την παράνοια.

Προσφιλής λέξη των κυβερνήσεων των τελευταίων χρόνων είναι στα επί των οικονομικών η λέξη παρακράτηση. Σαν ουρολογική διάγνωση ένα πράγμα. Ίσως επειδή οι περισσότεροι βρίσκονται στην 3η ηλικία πλέον και νομοθετούν για την 1η ηλικία ή τους αγέννητους, διότι τους υπόλοιπους κατάφεραν να μας ξεκάνουν ήδη με συνοπτικές διαδικασίες.
Και βέβαια δεν μιλάμε πλέον, αλλά παραμιλάμε.
Τι πλέον κινείται στο προσκήνιο; Βολεύει το μουλωχτό και το παρασκήνιο.

Δεν ακούμε πια για κάποιον ότι είναι τολμηρός. Αυτό συνήθως είναι κάτι θετικό και πολλές φορές είναι το ζητούμενο να υπάρχουν τολμηροί. Οι τολμηροί βελτίωσαν, διόρθωσαν, ακόμη και απελευθέρωσαν κοινωνίες. Όταν λέμε όμως παράτολμος, ίσως είναι και απερίσκεπτος ή ασυλλόγιστος. Οπότε τον κατηγοράμε και άρα τον θέλουμε δειλό και άτολμο. Και βάζω κι εμάς όλους μέσα διότι είμαστε συνένοχοι ηθελημένα ή αθέλητα. Έχουμε κι εμείς υποχρέωση να βλέπουμε την φάκα, όχι βουρ στο τυρί…!

Το ρήμα «ποιώ» οι νεώτεροι σε μεγάλο ποσοστό ίσως το αγνοούν, όμως το παραποιώ το ξέρουν όλοι. Διότι η «παραπαιδεία» (και όχι με την έννοια των φροντιστηρίων. Αυτά υπάρχουν επειδή η παιδεία είναι ανύπαρκτη), η παραπαιδεία λοιπόν, είναι η κρατούσα παιδεία. Το ξέρουν όλοι οι «απαίδευτοι» εκάστοτε «βασανιστές» της παιδείας.

Οι πολιτικοί κάνουν περισσότερο παραπολιτική παρά πολιτική. Μήπως θα έπρεπε κι αυτοί να αποκαλούνται πια παραπολιτικοί; Για αυτό λοιπόν και για πάρα πολλά άλλα, ο μύθος είναι μύθος και το παραμύθι, παραμύθι. 

Ο μύθος και η μυθολογία είναι κάτι άλλο. Ας μη τον βεβηλώνουμε εξομοιώνοντάς τον με τα παραμύθια. 
Τρώμε λοιπόν παραμύθια και η ασιτία είναι κοντά κι ας μην θέλουμε να την δούμε. 
Αλλά και έτσι να τους πούμε δεν θα «ιδρώσει κανενός το αυτί».
Αφού δεν ιδρώνει το αυτί των πεινασμένων, γιατί να ιδρώσει το αυτί των αιρετοχορτάτων; 

Επίκαιρος και ο Κώστας Βάρναλης, στο ποίημα: «Οι Μοιραίοι» γράφει στην τελευταία στροφή: 
Έτσι στη σκότεινη ταβέρνα
πίνουμε πάντα μας σκυφτοί.
Σαν τα σκουλήκια, κάθε φτέρνα
όπου μας εύρει μας πατεί.
Δειλοί, μοιραίοι κι άβουλοι αντάμα,
προσμένουμε, ίσως, κάποιο θάμα!

Εφημερίδα: "Θεσπρωτικός Παλμός"